Przewodnik

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania związane ze sprzedażą gotowych spółek, zagadnieniami związanymi z rejestracją oraz ogólną charakterystyką spółek prawa handlowego.

Gdybyście mieli Państwo dodatkowe pytania, pozostajemy do Państwa dyspozycji.

Dlaczego warto kupić gotową spółkę?

Zakup gotowej spółki z o.o. jest świetnym rozwiązaniem, pozwalającym zaoszczędzić czas, a przede wszystkim pieniądze. Procedura rejestracji spółki od podstaw trwa średnio od 4 do nawet 8 tygodni. Kupując gotową spółkę mają Państwo pewność, że spółka jest gotowa do tego by podjąć działalność od razu po jej zakupie.

Jakie są inne zalety zakupu gotowej spółki:

  • Wszystkie nasze spółki są w pełni zarejestrowane, posiadają KRS, NIP, Regon
  • Są zarejestrowane w 3 głównych miastach Polski: Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu
  • Mają szeroki zakres PKD co umożliwia prowadzenie praktycznie każdej działalności
  • Mają czystą historię, nigdy nie wystawiały faktur, nie zawierały jakichkolwiek umów, nie zatrudniały pracowników (co zostaje potwierdzone podczas sprzedaży u notariusza)
  • Mają opłacony kapitał zakładowy
  • Posiadają uniwersalną umowę spółki, którą można zmienić w każdym momencie, także w trakcie sprzedaży
  • Już w dniu sprzedaży, po zmianie zarządu można wystawiać faktury, podpisywać umowy i dokonywać wszystkich innych czynności

Dlaczego warto wybrać gotowe spółki StillWell Polska?

  • Posiadamy bogate doświadczenie związane ze sprzedażą gotowych spółek
  • Współpracujemy z Kancelariami Prawnymi i biurami rachunkowymi na terenie całego kraju
  • Nasze gotowe spółki mają korzystną cenę, w której zawarta jest od razu obsługa związana ze sprzedażą i aktualizacją danych we wszystkich urzędach, co ogranicza zaangażowanie Klienta do minimum
  • Działamy szybko i sprawnie ponieważ wiemy, że przy zakupie spółki liczy się czas
Ile trwa zakup spółki?

Cała procedura sprzedaży gotowej spółki trwa od 1 do 2 dni od momentu nawiązania kontaktu z Klientem. Po przesłaniu przez Klienta wszystkich dokumentów, umawiamy spotkanie u notariusza, w dogodnym dla Klienta terminie, przygotowujemy wszystkie dokumenty związane ze zbyciem udziałów oraz formularze aktualizacyjne. Wszystkie formalności załatwiamy na jednym spotkaniu, wtedy też Klient podpisuje dokumenty do sądu oraz otrzymuje komplet dokumentów spółki.

Jaki jest całkowity koszt zakupu gotowej spółki?

Cena zakupu gotowej spółki w wysokości 2990zł jest ceną brutto zawierającą w sobie także naszą pomoc w przygotowaniu wszystkich dokumentów do sprzedaży oraz formularzy do sądu i właściwych urzędów.

Kosztami dodatkowymi, które ponosi klient są:

  • Opłata notarialna za poświadczenie podpisów pod umową sprzedaży udziałów:

– w przypadku 1 kupującego: 184,50 zł

– w przypadku 2 kupujących: 276,75 zł

– w przypadku 3 kupujących: 369 zł

  • Opłata sądowa za zmianę danych w KRS – 350 zł
  • Podatek od czynności cywilnoprawnej od nabycia udziałów – 80 zł

Opcjonalnie:

  • Jeśli Klient chce dokonać zmiany w umowie spółki (siedziba, PKD, lub jakiekolwiek inne zapisy) dodatkowy koszt to 600 zł opłaty notarialnej. Cena nie dotyczy podwyższenia kapitału zakładowego

Łącznie: 3604,50 zł

Łącznie ze zmianą umowy spółki: 4204,50 zł

Jak wygląda sprzedaż gotowej spółki z o.o.?

1. Ustalenie z Klientem wszystkich szczegółów dotyczących sprzedaży (telefonicznie, mailowo lub osobiście) oraz przesłanie przez klienta niezbędnych danych i dokumentów.

2. Umówienie spotkania u notariusza.

3. Poświadczenie przez notariusza umowy sprzedaży udziałów, w której również zawarte jest oświadczenie sprzedającego i obecnego zarządu, że spółka nie posiada jakichkolwiek zobowiązań, nie zawarła umów, nie zatrudniała pracowników ani nie ma podpisanych zanych umów handlowych.

4. Podczas spotkania u notariusza następuje również przekazanie wszystkich dokumentów spółki (zgłoszenia rejestracyjne, dokumenty księgowe spółki, postanowienie z KRS o rejestracji spółki, zaświadczenie regon oraz NIP).

5. Odwołanie obecnego zarządu spółki i powołanie nowego oraz podpisanie przez Klienta wszystkich druków aktualizacyjnych (do KRSu i Urzędu Skarbowego).

Jak wygląda rejestracja spółki z o.o. w sposób tradycyjny?

Tradycyjna rejestracja spółki z o.o. z umową spółki w formie aktu notarialnego wygląda w następujący sposób:

  • ustalenie szczegółów odnośnie rejestracji spółki oraz przesłanie przez Klienta stosownych informacji i dokumentów
  • przygotowanie treści umowy spółki i podpisanie jej u notariusza przez wszystkich udziałowców
  • powołanie zarządu spółki
  • przygotowanie odpowiednich formularzy i dokumentów do KRS i innych Urzędów
  • przekazanie dokumentów do właściwych urzędów

Jeśli skorzystacie Państwo z usług naszej firmy, przygotujemy dla Państwa wszystkie dokumenty, umówimy spotkanie u notariusza oraz złożymy dokumenty w odpowiednim sądzie, a także będziemy monitorowali przebieg całej rejestracji. Jedyne co musicie Państwo zrobić to przyjść do notariusza i podpisać stosowne dokumenty.

Koszty związane z rejestracją spółki w sposób tradycyjny:

  • Opłata sądowa – 600 zł
  • Koszty notarialne – od 200 zł – cena zależna od długości umowy spółki oraz wysokości kapitału zakładowego
  • Koszt usługi prawnej – od 1390 zł netto
Jak wygląda rejestracja spółki z o.o. w trybie S-24?

Rejestracja spółki w formie elektronicznej w tak zwanym trybie S-24 stanowi ciekawą alternatywę dla rejestracji spółki w sposób tradycyjny, zapewniając też redukcję kosztów.

Różnice między rejestracją w trybie S-24 a rejestracją tradycyjną są następujące:

  • Brak konieczności wizyty u notariusza, a co za tym idzie oszczędność na opłatach notarialnych
  • Szybszy proces rejestracji w stosunku do rejestracji tradycyjnej
  • Niższa opłata sądowa za rejestrację podmiotu (350zł zamiast 600zł)
  • Niemodyfikowalna umowa spółki w formie wzorca umownego

Przebieg całej procedury wygląda w następujący sposób:

  • Przesyłamy Państwu formularz danych podstawowych z prośbą o jego wypełnienie.
  • Prosimy o dokonanie płatności za usługę rejestracji oraz opłaty sądowej na nasz rachunek bankowy.
  • Przesyłamy dodatkowe dokumenty związane z rejestracją.
  • Po zaksięgowaniu wpłaty oraz otrzymaniu wszystkich dokumentów dokonujemy rejestracji spółki.
  • Przygotowujemy dla Państwa dokumenty do Urzędu Skarbowego.

Koszty związane z rejestracją spółki w trybie S-24:

  • Opłata sądowa – 353,50 zł
  • PCC – 23 zł – w przypadku spółki o kapitale zakładowym 5000 zł
  • Koszt usługi prawnej – 990 zł netto
Ważne informacje związane z rejestracją i zakupem gotowej spółki

Kiedy chcemy zarejestrować lub kupić gotową spółkę z o.o. warto jest zwrócić uwagę na kilka istotnych aspektów:

  • Zgodnie z art. 18 Kodeksu Spółek Handlowych nie może być członkiem zarządu, rady nadzorczej, komisji rewizyjnej albo likwidatorem osoba, która została skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwa określone w przepisach rozdziałów XXXIII – XXXVII Kodeksu Karnego oraz w art. 585, art. 587 art. 590, art. 591 Kodeksu Spółek Handlowych.
  • Zakup udziałów w spółce wiąże się z obowiązkiem zapłaty PCC (podatek od czynności cywilnoprawnej). Podatek należy uiścić w ciągu 14 dni od daty zawarcia umowy spółki na rachunek Urzędu Skarbowego właściwego ze względu na siedzibę spółki oraz złożyć deklarację PCC – 3.
  • PCC należy również uiścić podczas rejestracji spółki (zawarcia umowy spółki). W przypadku rejestracji tradycyjnej, PCC pobierane jest od razu przez notariusza przy sporządzaniu aktu notarialnego. Jeśli natomiast rejestrujemy spółkę w trybie S-24 jesteśmy samodzielnie zobowiązani do obliczenia podatku, wypełnienia deklaracji i uiszczenia odpowiedniej kwoty na rachunek właściwego urzędu skarbowego. Na dopełnienie obowiązku mamy 14 dni od momentu dokonania czynności.
  • Spółki prawa handlowego zobowiązane są do prowadzenia ksiąg rachunkowych w języku polskim, a także do wskazania Urzędowi Skarbowemu miejsca na terenie Polski, gdzie będą przechowywane dokumenty księgowe (to tam udadzą się urzędnicy w przypadku kontroli). W związku z tym najlepiej jest skorzystać z usług profesjonalnego biura rachunkowego.
  • Udziałowiec jednoosobowej spółki z o.o. zobowiązany jest do opłacania składek na ZUS w pełnej wysokości (1095,38 zł). Nie ma konieczności opłacania ZUS w przypadku dwóch i więcej udziałowców w spółce. W przypadku kiedy jedyny udziałowiec spółki z o.o. jest ubezpieczony z innego tytułu (umowa o pracę, własna działalność gospodarcza itp.) będzie on zobowiązany jedynie do opłacania składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Czy ten artykuł okazał się dla Ciebie przydatny?

Przewodnik
Ocena: 4.89 (9)

Zapisz się na newsletter!

Zainteresował Ciebie ten artykuł? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj powiadomienia o zmianach w prawie, które mogą dotyczyć Twojej firmy.